lauantai 29. tammikuuta 2011

Viikonlopun suunnitelmat menivät uusiksi. Meillähän sairastettiin tässä viikolla. Esikoinen oli poissa koulusta kolme päivää kuumeen vuoksi. En tiedä mikä kuume tauti se oli, sillä mitään muuta ei ollut. Päivät oli aivan terveen oloinen ja energinen (vähän liiankin), mutta illaksi nosti lämpöä. Torstaina ei kuitenkaan enää ollut lämpöä ja pääsi perjantaina kouluun.

Odotettiin miehen veljen perhettä kylään täksi vklopuksi, mutta tämä meidän sairastelu laittoi suunnitelmat uusiksi. No, onneksi me ollaan menossa heidän suuntaan hiihtoloma viikolla joten ei hätää. Kunhan ei vain silloin sitten puske mitään uutta tautia! Nyt on niin paljon kaikkea liikkeellä.

Mulla on suuri sosiaalisen elämän vaje. Välillä kaipaan kovasti kotiäiti aikoja, jolloin viikko oli täynnä kyläilyitä ystävien luona. Huomenna on onneksi luvassa kyläilyä 5v synttäreiden merkeissä.

Mutta mitäpä ongelmaa nainen ei voisi yrittää paikkailla herkuttelulla? (Nimenomaan yrittää, lopputulos ei kyllä mua ainakaan yleensä tyydytä). Pakastimesta löytyi vielä pari jättiläis pulla-poikaa. Katosivat yhtä nopeasti kuin ilmestyivätkin.




Lisäksi kulutin aikaani kutomalla sukkani valmiiksi. Kerrankin yritin kutoa jotain ohjeen mukaan, mutta olin taas niin innokas, etten muistanut seurata ohjetta ja sukista tuli sitten vähän erilaiset kuin piti, mutta olen tyytyväinen niihin tälläisinä.



Edelleen paikkaillakseni sosiaalisen elämäni vajetta kutsuin siskoni miehensä kanssa meille kylään, mutta sekin meni hieman mönkään. He kävivät piipahtamassa puolisen tuntia sillä siskon miehen poika oli juuri saanut ajokortin ja tarvitsi autoa.

Ai niin, melkein unohdin, että aamupäivä mulla meni oikein mukavasti. Päätin vihdoin torjua mökkihöperyyttäni lähtemällä pitkästä aikaa keskustaan. Meillä on täällä kaksi lapsille suunnattua kirppistä. En ole aikoihin niissä käynyt, mutta nyt vain tuli tunne, että pitäisi mennä ja se kannatti. Löysin kuopukselle Reimatecin toppahousut viidellä eurolla ja Remun toppahousut (myös kosteussuojatut) 1,5 eurolla!

Nyt lämpiää sauna ja sen jälkeen kaivan esiin taas lankoja (jos alottais toiselle kummipojalle lapasia) ja telkusta tulee taas yks Bondi... Niin ja sipsejä ja dippiäkin on eilisestä. Eli yhteenvetona: Kyllä tämä on hyvä päivä.

5 kommenttia:

Heli kirjoitti...

Mä en ikipäivänä osaisi kutoa noin hienoja sukkia! Ei puhettakaan, että sujuisi edes ohjetta tarkasti noudattamalla :)

Saana kirjoitti...

Komppaan Heliä, hienot on!

Ja tosi hyviä ostoksia olet tehnyt. Mua harmittaa, kun meidän lähellä ei ole mitään hyvää kirppistä, joten mä en pääse koskaan tekemään mitään halpoja löytöjä. Yksi kirppis on, mutta se on aivan surkea.

Mä oon "joutunut" olemaan tosi paljon yhteydessä lasten kavereiden äiteihin (joista suurin osa on mun kavereita) viime aikoina ja oon ihan nauttinut siitä, että pitkästä aikaa on ollut sellaista mukavan sosiaalista elämää.

Mukavaa sunnuntaita!

Ansku kirjoitti...

Kiitos Heli ja Johanna. Kerrankin tein jotain itselleni. Yleensä tulee kudottua vain lapsille.

Elisa kirjoitti...

On kyllä hyvän näköiset sukat. Mulla aina loppuu viitseliäisyys kesken ja sukista tulee melkoisen lyhytvartisia. Ois kiva itsekkin joskus neuloa itselle tuommoset pidempivartiset...

Ansku kirjoitti...

Ellu: Noi oli nopea neuloa, koska se varsikin on suurelta osin sileää neulosta. Eli tulivat tosi nopsaan.
Tai jos päivissä mittaa niin kauanhan nuo olivat tekeillä, koska mä sairastuin enkä jaksanut neuloa, mutta muuten ei menny montaa päivää, kun vaan pystyin tarttumaan puikkoihin.